نوشته شده توسط : My Dear

 



As time went by, part of his memory of the eleven missing years came back. A few weeks later, he even remembered his years in Australia. But the two years of his life just before the accident were still a complete blank. Three weeks after his injury, he went back to the village where he had been living for those two years. Everything looked unfamiliar and he did not recall ever having been there before.


Despite this, he was able to take up his old job again in the village and go to do it satisfactorily. But he often got lost when walking around the village and found it difficult to remember what he had done during the day. Slowly, however, his memory continued to return so that, about ten weeks after the accident, he could even remember most of the previous two years. There remained only one complete gap in his memory: he could remember absolutely nothing about what he had done a few minutes immediately before the accident or the the accident itself. This part of his memory never came back.






:: برچسب‌ها: Memory ,
:: بازدید از این مطلب : 256
|
امتیاز مطلب : 77
|
تعداد امتیازدهندگان : 23
|
مجموع امتیاز : 23
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : My Dear

 



عشق او باز اندر آوردم به بند
كوشش بسيار نامد سودمند

عشق، دريايي كرانه ناپديد
كي توان كرد شنا اي هوشمند

عشق را خواهي كه پايان بري
بس كه بپسنديد بايد ناپسند

زشت بايد ديد و انگاريد خوب
زهر بايد خورد و انگاريد قند

توسني كردم ندانستم همي
كز كشيدن تنگ‌تر گردد كمند

رابعه قزداري بلخي از شاعران مشهور قرن چهرام و معاصر سامانيان است. پدر او، كعب، اصلا عرب بود و در حدود بلخ حكومت داشت. مشهور است كه رابعه عاشق بكتاش، غلام بردارش شد.

 




:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 92
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : My Dear

اخبار اختصاصی سریر سرویس - سرانجام پس از مدت‌ها انتظار، بازی محبوب و پر سر و صدای پرندگان خشمگین موسوم به Angry Birds آماده عرضه روی سیستم عامل ویندوز شد.

بازی پرندگان خشمگین که در طول چندین ماه گذشته، طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده و با عرضه نسخه‌های رایگان و قابل خرید در فروشگاه‌های برنامه‌های کاربردی اپل، آندرویید و برخی سایت‌های اینترنتی مختص بازی‌های سیستم عامل سیمبین یافت می‌شود، سرانجام قله سیستم عامل ویندوز را نیز فتح کرد تا از این پس طرفداران آن بتوانند روی نمایشگرهای بسیار بزرگ‌تر به بازی مورد علاقه خود بپردازند.

اما از آن‌جا که سیستم عامل ویندوز هنوز فروشگاهی ندارد، بارگذاری این بازی از طریق فروشگاه اینترنتی AppUp Store متعلق به شرکت اینتل ممکن بوده و برای این منظور کافی است تا ابتدا برنامه AppUp را نصب کرده و سپس به مجموعه بزرگی از بازی‌های مختلف از جمله پرندگان خشمگین دست یابید!


 

 

سبحان عطار

 



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 121
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : My Dear

اخبار اختصاصی سریر سرویس - شرکت OCZ یکی از باسابقه های دنیای حافظه های کامپیوتری آخرین محصول خود از خانواده Enyo را به بازار عرضه کرد تا پاسخی جدید برای سوال داغ سرعت را در مقابل همه مشتاقان سیستم های کامپیوتری قرار دهد.

Enyo بطور خلاصه ترکیبی از سریعترین تکنولوژی های دنیا یعنی حافظه های جانبی پر سرعت یا SSD و تکنولوژی انتقال USB 3.0 بوده که قابلیت حمل نیز بدان اضافه شده است تا مجموعه ای منحصر بفرد و البته گران قیمت را فراهم آورد. این

حافظه قابل حمل در سه ظرفیت 64، 128 و 256 گیگابایت به ترتیب با قیمت های 220، 410 و 780 دلار عرضه شده است. اگرچه قیمت های تخصیص داده شده به هرمدل بیشتر شبیه به زلزله ای چند ریشتری است، اما سرعت 260 مگابایت در ثانیه برای خواندن و 200 مگابایت در ثانیه نوشتن، پرداخت هر سنت آن را ارزشمند می کند.

حال باید منتظر ماند و دید شرکت OCZ که تلاش های فراوانی برای پیشگامی در حوزه حافظه های جانبی پر سرعت (SSD) در سال های گذشته داشته است، خواهد توانست ترکیبی منسجم از حافظه های پرسرعت، USB 3.0 و قابلیت حمل را در اختیار مشتاقان سرعت قرار دهد.

 

ترجمه: سبحان عطار



:: بازدید از این مطلب : 279
|
امتیاز مطلب : 112
|
تعداد امتیازدهندگان : 32
|
مجموع امتیاز : 32
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : My Dear

قبل از توجه شما به این توصیه ها – دقت به ذکر چند نکته ضروری است !! یکی این که این توصیه ها در دراز مدت و در طول یک دوره درمان !!! حداقل سه ماهه جواب می دهد . ثانیا اجرای آنها باید کاملا حرفه ای باشد و هرگونه ناشی بازی باعث خراب شدن آثار آن می گردد.

1- سلام کردن به صورت پی درپی و ....
سعی کنید مدام در توجه استاد باشید – روزی هفت هشت دفعه سلام دهیدچندبار حالشو بپرسید – تمام اینها باید با نیم متر دهان باز و چهره گشاده باشد !! کلا مدام در معرض دید استاد باشید !!!


2- استفاده از خوراکی های گران قیمت !!!
سعی کنید استاد را نمک گیر کنید – در این راستا بهترین کار استفاده از خوراکی های کم حجم ( که تو کیف جا بشه ) و گران قیمت است – مثل آدامس ها و شکلات های خارجی – هر چند وقت به استاد تقدیم کنید !!!


3-عدم اعتراض در هیچ حالتی !!
هیچ وقت از گل نازکتر به استاد نگویید – اگر استاد سر شما داد زد باز ازش تشکر کنید  !!  مطمئن باشید استاد پس از مدتی از شما خجالت زده می شود و مشکل حله ...


4- تعریف و تمجید همه جوره !!
پایین برگه – بالای برگه – کتبی – شفاهی – email و ....... تا آن جا که می توانید ازش تعریف كنید!!!


5- سوال درسی !!
یه هفته در میان با دفتر و کلاسور باز دنبال استاد راه افتاده و ازش سوال کنید و نشون بدید که مثلا اهل درسید و دوستد ار مطالعه !!!



:: برچسب‌ها: مخ زني ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 101
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : My Dear

اخبار اختصاصی سریر سرویس - یکی از مشکلات کاربران با فروشگاه برنامه‌های کاربردی آندرویید آن است که تا زمانی که از طریق تلفن همراه و یا تبلت مجهز به سیستم عامل آندرویید، وارد این فروشگاه نشوید، قادر به بارگذاری برنامه‌های کاربردی مورد نظر خود نبوده و در نتیجه امکان ذخیره نرم‌افزارهای آندروییدی روی کامپیوتر شخصی و نصب آن‌ها - به‌شکل آفلاین - روی دستگاه وجود نخواهد داشت. معضلی که به‌لطف فروشگاه آندروییدی شرکت آمازون در آینده‌ای نه‌چندان دور برطرف خواهد شد.

فروشگاه آندرویید شرکت آمازون این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا بتوانند حتی پیش از خرید گجت آندروییدی، برنامه‌های مختلف این سیستم عامل را مرورو کرده و نسبت به خرید، بارگذاری و سپس نصب آفلاین نرم‌افزارها روی تلفن همراه و یا تبلت خود اقدام کنند. فروشگاه آندرویید شرکت آمازون این امکان را برای کاربران فراهم می‌آورد تا بتوانند حتی پیش از خرید گجت آندروییدی، برنامه‌های مختلف این سیستم عامل را مرور کرده و نسبت به خرید، بارگذاری و سپس نصب آفلاین نرم‌افزارها روی تلفن همراه و یا تبلت خود اقدام کنند.

اگرچه شرکت آمازون تاریخ دقیق راه‌اندازی فروشگاه خود را اعلام نکرده است، اما بدون تردید همین یک قابلیت، سود سرشاری را نصیب شرکت خواهد کرد. چرا که بسیاری از کاربرانی که دسترسی به اینترنت روی تلفن همراه و یا تبلت برای ایشان دشوار بوده و یا به‌کلی امکان ناپذیر است، به‌سرعت جذب این فضا شده و برنامه‌های کاربردی مورد نظر خود را از فروشگاه آمازون بارگذاری خواهند کرد.

سبحان عطار



:: برچسب‌ها: آندرويد ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 111
|
تعداد امتیازدهندگان : 34
|
مجموع امتیاز : 34
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : My Dear

 روزی، یک پدر روستایی با پسر پانزده ساله‌اش وارد یک مرکز تجاری می‌شوند. پسر متوّجه دو دیوار براق نقره‌ای رنگ می‌شود که بشکل کشویی از هم جدا شدند و دو باره بهم چسبیدند، از پدر می‌پرسد، این چیست؟ پدر که تا بحال در عمرش آسانسور ندیده می‌گوید پسرم، من تا کنون چنین چیزی ندیدم، و نمی‌دانم .

در همین موقع آنها زنی بسیار چاق را می‌بینند که با صندلی چرخدارش به آن دیوار نقره‌ای نزدیک شد و با انگشتش چیزی را روی دیوار فشار داد، و دیوار براق از هم جدا شد ، و آن زن خود را بزحمت وارد اطاقکی کرد، دیوار بسته شد، پدر و پسر، هر دو چشمشان بشماره‌هائی بر بالای آسانسور افتاد که از یک شروع و بتدریج تا سی‌ رفت، هر دو خیلی‌ متعجب تماشا می‌کردند که ناگهان، دیدند شماره‌ها بطور معکوس و بسرعت کم شدند تا رسید به یک، در این وقت دیوار نقره‌ای باز شد، و آنها حیرت زده دیدند، دختر ۲۴ ساله مو طلایی بسیار زیبا و ظریف، با طنازی از آن اطاقک خارج شد.

پدر در حالی که نمی‌توانست چشم از آن دختر بردارد، به آهستگی، به پسرش
گفت: پسرم، زود برو مادرت را بیار اینجا!!!



:: برچسب‌ها: داستان كوتاه ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 104
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : My Dear

 بر سر گور كشيشي در كليساي وست مينستر نوشته شده است:وقتی کودک بودم مي خواستم دنيا را تغيير دهم . بزرگتر كه شدم متوجه شدم دنيا خيلي بزرگ است من بايد انگلستان را تغيير دهم . بعد ها دنيا را هم بزر گ ديدم و تصميم گرفتم شهرم را تغيير دهم. در سالخوردگي تصميم گرفتم خانواده ام را متحول كنم . اينك كه در آستانه مرگ هستم مي فهمم كه اگر روز اول خودم را تغيير داده بودم، شايد مي توانستم دنيا را هم تغيير دهم!



:: برچسب‌ها: گور كشيش ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 104
|
تعداد امتیازدهندگان : 31
|
مجموع امتیاز : 31
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : My Dear

 فقر



ميخواهم  بگويم ......

فقر  همه جا سر ميكشد .......

فقر ، گرسنگي نيست ، عرياني  هم  نيست ......

فقر، چيزي را  "نداشتن" است، ولي، آن چيز پول نيست... طلا و غذا
نيست ...

فقر ،  همان گرد و خاكي است كه بر كتاب‌هاي فروش نرفته يك كتابفروشي مي‌نشيند...

فقر،  تيغه‌هاي برنده ماشين بازيافت است،‌ كه روزنامه‌هاي برگشتي را
خرد مي‌كند...

فقر، كتيبه سه هزار ساله‌اي است كه روي آن يادگاري نوشته‌اند ...

فقر، پوست موزي است كه از پنجره يك اتومبيل به خيابان انداخته مي‌شود ...

فقر،  همه جا سر مي‌كشد ...

فقر ، شب را "بي غذا" سر كردن نيست...

 

                  فقر، روز را  "بي انديشه" سر كردن است

 

 

 

دكتر شريعتي



:: برچسب‌ها: دكتر شريعتي , فقر ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 118
|
تعداد امتیازدهندگان : 36
|
مجموع امتیاز : 36
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 اسفند 1389 | نظرات ()
نوشته شده توسط : My Dear

 اي پرنده مهاجر

اي پر از شهوت رفتن

فاصله قد يه دنياست

بين دنياي تو با من


تو رفيق شاپرك‌ها

من تو فكر گله‌مونم

توي پي عطر گل سرخ

من به فكر بوي نونم


دنياي تو بي‌نهايت

همه جاش مهموني نور

دنياي من يه كف دست

روي سقف سرد يك گور


من دارم تو نقب شب جون مي‌كنم

تو داري از پريا قصه مي‌گي

من توي پيله‌ي وحشت مي‌پوسم

واسه‌م از پرنده‌ها قصه مي‌گي


كوچه پسكوچه‌ي خاكي

در و ديوار شكسته

آدماي روستايي

با پاهاي پينه بسته


پيش تو، يه عكس تازه‌ست

واسه آلبوم قديمي

يا شنيدن يه قصه‌ست

توي يه ده صميمي


واسه من اما عذابه

مثل حس كردن وحشت

مثل درگيري خورشيد

با طلسم ديو ظلمت


من دارم تو نقب شب جون مي‌كنم

تو داري از پريا قصه مي‌گي

 

 

ايرج جنتي عطايي



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 98
|
تعداد امتیازدهندگان : 27
|
مجموع امتیاز : 27
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 بهمن 1389 | نظرات ()